Napisz do nas Napisz do nas

/ /

Budowa i wdrożenie strategii SEO dla serwisu ForexRev

Ponad rok temu nawiązaliśmy współpracę z portalem ForexRev.pl. Naszym zadaniem było opracowanie i wdrożenie kompleksowej strategii SEO dla tego serwisu. Na szczęście współpraca została nawiązana na bardzo korzystnym dla nas etapie powstawania serwisu, a mianowicie na etapie tworzenia pierwszych widoków witryny. Pozwoliło nam to na bardzo szeroki zakres działań związanych z optymalizacją serwisu pod kątem wyszukiwarek. Wszak mogliśmy zaplanować część rozwiązań implementując je „bezszelestnie” w strukturze witryny.

ForexRev to portal posiadający bazę brokerów CFD/Forex oraz gromadzący opinie na ich temat. Jest to w pewnym sensie porównywarka usług z dosyć specyficznej branży, jaką jest  forex. Główną grupą docelową serwisu są traderzy/inwestorzy indywidualni, zaczynający dopiero swoją przygodę z tym sposobem inwestycji lub już aktywnie działający na tym polu. Innymi słowy każdy, kto korzysta z usług brokerów CFDNaszym zadaniem było sprowadzenie maksymalnej ilości tego typu ruchu na stronę, oczywiście z wyników organicznych.

forexrev strona główna

 

Etap 1 – Analiza potencjału i branży

Portal należy do jednej z najbardziej konkurencyjnych branż w świecie SEO. Dla przykładu  koszt kliknięcia we frazę [forex] wynosi w Google AdWords około 25 zł, a fraza [broker forex] ponad 60 zł za klik. Wszystko za sprawą bardzo silnej konkurencji pomiędzy brokerami oraz faktem, że większość z nich pozyskuje klientów właśnie za pośrednictwem Internetu. Ponadto wartość jednego klienta dla brokera jest bardzo wysoka, gdyż jest on w stanie zapłacić za niego nawet 500-800 dolarów. Wszystko to sprawia, że budżety marketingowe brokerów są ogromne.

Jeśli chodzi o traderów, skupiają się oni głównie na forach internetowych oraz grupach facebookowych, gdzie wymieniają się informacjami i wiedzą. Istnieje również kilka serwisów tematycznych, które są bardzo popularne wśród inwestorów z tego segmentu. Większość traderów to osoby dobrze znające się na komputerach i internecie, chociażby z racji na fakt, że trading odbywa się właśnie za pośrednictwem komputera i odpowiedniego oprogramowania. Wszystko to sprawia, że właśnie Internet stał się najlepszym kanałem promocji dla tego rynku.

Poziom konkurencji podnoszą również serwisy promujące brokerów na zasadzie afiliacji. Większość z firm brokerskich posiada własne programy partnerskie, w których działa duża liczba aktywnych partnerów. Wszyscy oni tworzą dodatkowy segment stron, skupiających się na promocji konkretnych brokerów. Jest to bezpośrednia konkurencja dla portalu ForexRev, którego zakres informacji na stronie jest zbieżny z tymi serwisami. Pomimo, że większość z nich to niewielkie serwisy zawierające informacje na temat kilku firm i niewielką bazę artykułów, ich mnogość sprawia, że zdobycie dobrej widoczności w wyszukiwarce staje się jeszcze trudniejsze.

Etap 2 – Strategia SEO

W pierwszym etapie skupiliśmy się na dostarczaniu ruchu bezpośrednio do informacji na temat brokerów. Każdy z brokerów docelowo miał posiadać unikalną podstronę/profil, a dzięki takiemu rozwiązaniu mogliśmy użyć fraz z długiego ogona dla każdego brokera.

Karta brokera

Po analizie rynku, konkurencji oraz potencjału słów kluczowych zaproponowaliśmy następujące kombinacje fraz dla stron profilowych brokerów:

  1. Nazwa brokera
  2. Nazwa brokera opinie
  3. Nazwa brokera forum

Traderzy często w kontekście nowego brokera szukają opinii na jego temat. Z racji na fakt, że większość ludzi z tej branży gromadzi się na forach, w kolejnym kroku traderzy szukają wątków konkretnych brokerów na forach internetowych.
Dane z Google Keyword Tool potwierdziły nasze przypuszczenia na temat popularności tego typu kombinacji.

By zapewnić stronie dobrą widoczność na wybrane frazy  wdrożyliśmy odpowiednią strukturę karty brokera, zwracając szczególną uwagę na mocną promocję marki brokera, odpowiednią strukturę informacji i zróżnicowany content.

Zaproponowaliśmy  zamianę zwykłych komentarzy w mini-forum, dzięki czemu mogliśmy zoptymalizować kartę brokera pod dobraną frazę.
Na karcie brokera została dodana również sekcja Opinii, która de facto była z założenia głównym elementem tych podstron.

karta brokera ForexRev


Wszystkie elementy zostały zoptymalizowane pod kątem technicznym. Wdrożyliśmy odpowiednią strukturę nagłówków Hn. Do kodu zostały wdrożone również odpowiednie oznaczenia semantyczne, dzięki czemu wyniki wyszukiwania dla strony nabrały atrakcyjności i lepszej widoczności.

serp forexrev

Dodatkowo w serwisie  wdrożyliśmy dział z aktualnościami dotyczącymi rynku forex oraz brokerów. Po pierwsze miało to na celu stworzenie dodatkowych, unikalnych treści w serwisie, które będą generować przy okazji tematyczny ruch pochodzący z wyszukiwarki. W ramach wiadomości został wdrożony system linkowania wewnętrznego, który automatycznie linkuje wszelkie wzmianki na temat brokerów bezpośrednio do ich profili.

Również  sidebar oraz stopka serwisu zostały wykorzystane do wzmocnienia linkowania wewnętrznego brokerów oraz dodatkowych podstron.

Dodatkowe podstrony – listy i rankingi

Analiza konkurencji oraz słów kluczowych wykazała również, że  wiele wyszukiwań dotyczy konkretnych typów brokerów oraz baz zbiorczych tego typu firm. Z tego powodu powstały dodatkowe podstrony w serwisie mające na celu gromadzenie ruchu pod kątem specyfiki działalności brokerów. Stworzyliśmy m.in. odrębny ranking brokerów, ranking brokerów ECN, ranking brokerów MM itp. podstrony.

Wszystkie podstrony zostały uzupełnione o unikalną treść, wartościową przede wszystkim dla użytkowników serwisu.

kategorie

Każda z podstron istniejących w serwisie, łącznie ze stroną główną, została zbudowana z myślą o konkretnych słowach kluczowych. Również pozostały elementy w serwisie zostały zaprojektowane z myślą o dobrej widoczności w wyszukiwarce.

Etap 3 – Wdrożenie

Dzięki nawiązaniu współpracy z portalem na bardzo wczesnym etapie, mogliśmy brać  bezpośredni udział w jego tworzeniu. Nasi programiści uczestniczyli również w budowaniu części elementów w serwisie. Taki sposób pracy pozwolił nam ograniczyć koszty optymalizacji serwisu do minimum.
Tworzyliśmy i optymalizowaliśmy również treści umieszczane na podstronach ForexRev.pl.
Nasz zespół przygotował wytyczne dla redaktorów serwisu dotyczące tworzenia treści do działu „Wiadomości”.

Efekty

Sądzimy, że wyniki przekażą więcej niż tysiąc słów, dlatego prezentujemy obecne pozycje strony na wybrane słowa kluczowe:

wyniki 1

Słowa kluczowe związane z dodatkowymi podstronami.

wyniki 2

Słowa kluczowe typu Nazwa brokera – opinie/forum.

wyniki 3

Nazwy brokerów.

Warto zaznaczyć, że z racji na konkretną politykę reklamową obecną w branży Forex, nie wolno bezpośrednio linkować witryn tego typu na frazy związane z marką brokerów. Z tego powodu wszystkie efekty widoczne na załączonych screenach zostały osiągnięte wyłącznie działaniami SEO. Wraz ze wzrostem ogólnej popularności serwisu, również powyższe frazy powinny zyskiwać lepsze pozycje.

Warto zwrócić również uwagę, na jakość generowanego ruchu. Model biznesowy witryny zakłada wykonanie konkretnych akcji w serwisie, jaką jest np. kliknięcie w określony buton na podstronie brokera lub dodanie opinii.
Ruch pozyskiwany z wyszukiwarki generuje obecnie wsp. Konwersji na poziomie 9,12%, a większość użytkowników trafia z wyszukiwarki bezpośrednio na podstrony brokerów.

Agencja Semanticad nadal nadzoruje widoczność serwisu ForexRev w wyszukiwarkach internetowych.

Jeśli potrzebujesz podobnych rozwiązań dla swojego serwisu napisz do nas. Jeśli myślisz o stworzeniu nowej strony i chciałbyś zrobić to uwzględniając od razu strategię SEO, możemy Ci w tym pomóc.