Napisz do nas Napisz do nas

/ /

BardoMed.pl Case Study | semanticad

logo bardomed.plBardoMed to ogólnopolski producent oraz dystrybutor sprzętu medycznego i rehabilitacyjnego. Jednym z podstawowych kanałów sprzedaży jest sklep internetowy BardoMed.pl, skupiający się na sprzedaży głównie drobnego sprzętu rehabilitacyjnego.

Potrzeby i cele

Sklep od długiego czasu był pozycjonowany oraz prowadzona była kampania linków sponsorowanych. Głównym zadaniem było zwiększenie efektywności prowadzonych dotychczas działań oraz rozszerzenie ich o nowe formy reklamy. Dodatkowo skupiliśmy się na zbudowaniu lepszej rozpoznawalności aparatów medycznych, produkowanych bezpośrednio przez firmę BardoMed.

Przeprowadzone działania

W pierwszym etapie zajęliśmy się optymalizacją serwisu pod kątem wyszukiwarek. Należy wspomnieć, że strona była już wcześniej optymalizowana. Z naszej strony:

  • Zaprojektowaliśmy nową strukturę tytułów;
  • Zoptymalizowaliśmy linkowanie wewnątrz serwisu;
  • Zoptymalizowaliśmy treści na stronie pod kątem SEO.

Kolejnym etapem była optymalizacja obecnej kampanii AdWords. Naszą pracę zaczęliśmy od analizy ruchu z AdWords na podstawie Google Analytics. Dało nam to jasne informacje na temat jakości ruchu oraz pozwoliło wytypować frazy, grupy reklamowe oraz kampanie wymagające natychmiastowej optymalizacji. Zrezygnowaliśmy z 30% obecnych słów kluczowych oraz dodaliśmy nową kampanię lepiej odwzorowującą strukturę sklepu.

Odpowiednia struktura kampanii pozwoliła na znalezienie najbardziej dochodowych grup reklamowych/produktowych. Z racji tego, że w większości przypadków grupy te były ograniczone budżetem, wyodrębnialiśmy je do osobnych kampanii. Zabieg ten pozwolił na znalezienie nowych grup produktowych, które doskonale zwiększały dochody sklepu, nie ponosząc przy tym wysokich kosztów przeznaczonych na testy.

Do budowania rozpoznawalności aparatów BardoMed wykorzystaliśmy sieć reklamową Google. Stworzyliśmy kampanię graficzną wykorzystującą targetowanie semantyczne oraz demograficzne. Dodatkowo wdrożyliśmy kampanię remarketingową utrwalającą przekaz reklamowych.

Efekty

Dzięki działaniom SEO udało się poprawić wszystkie kluczowe statystyki w serwisie. Najbardziej jesteśmy zadowoleni z ponad 100% wzrostu współczynnika konwersji.

case study SEO sklep rehabilitacyjny bardomed

Porównanie statystyk ruchu organicznego

Optymalizacja kampanii AdWords również przełożyła się na realne korzyści dla sklepu. Największym osiągnięciem był 400% wzrost przychodów.

case study AdWords sklep rehabilitacyjny bardomed

Porównanie statystyk ruchu płatnego

Referencje

Z Semanticad współpracujemy od  2012 roku w zakresie marketingu w wyszukiwarkach. Główne działania są zogniskowane wokół SEO oraz kampanii linków sponsorowanych. Dzięki dużemu zaangażowaniu, zespół Semanticad konsekwentnie realizuje wyznaczane cele oraz na podstawie konsultacji z naszym zespołem, wyznacza kolejne etapy współpracy.

Specjaliści Semanticad dali się poznać jako eksperci w swojej branży na szkoleniach przeprowadzonych dla naszych pracowników z zakresu Google Analytics. Również podczas cyklicznych konsultacji zespół przedstawia nowe rozwiązania dostępne na rynku, które świetnie wpasowują się w nasze potrzeby i cele.

Na podstawie dotychczasowych doświadczeń możemy z czystym sumieniem polecić zespół Semanticad do współpracy przy projektach e-commerce.

Bartosz Frydrych
Dyrektor sprzedaży